viernes, 24 de diciembre de 2010

Top 5: Películas para ver en Navidad

Les dejo una selección de mis títulos clásicos favoritos, para estos días:

1- Realmente Amor (Love, Actually)

De las mejores comedias románticas que he visto. Delicadísimo humor inglés y muchas historias entrelazadas con un elenco genial, combinadas con un soundtrack exquisito, hacen de ésta mi número 1.

2- Vacaciones de Navidad (National Lampoon’s Christmas Vacation)

La mejor comedia navideña, lejos. Las carcajadas que me sacó ésta película no me las olvido más.

3- Mi Pobre Angelito (Home Alone)

Un clásico. El mejor ejemplo de “La primera es la que va, las secuelas son para robar”

4- Una Historia de Navidad (A Christmas Story)

No es tan conocida, pero me encanta como está contada la historia, y el aire retro.

5- El regalo Prometido (Jingle All The Way)

Simbad se roba la película… Muy buena!

 

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Exprimiendo al máximo las fotos en las fiestas

Zwoing Esta noche es Nochebuena y mañana...

Esta noche es Nochebuena y mañanaamaneceremos con las tarjetas de memoria de nuestras cámaras llenas, con cientos de imágenes que irán a parar directamente a la papelera de reciclaje sin pasar ni por el preceptivo lavado de cara en Photoshop porque hay que reconocer que en estos días se hacen muchas fotografías, demasiadas, tantas que la mitad se hacen por hacer sin la más mínima intención artística en ella y ello tiene unas desastrosas consecuencias para nuestras cámaras y tarjetas de memoria (que no vivirán eternamente) y para nuestra autoestima como fotógrafos. Luchemos contra ello porque en Navidad también podemos hacer grandes fotografías. No vamos a polemizar sobre estas fiestas porque para algunas personas verdaderamente tienen una significación especial y debemos respetarlo, lo que si vamos a hacer es dar unos pequeños consejos para que, al menos fotográficamente, podamos disfrutarlas plenamente, atentos:

Retratos

jenny fur tography Esta noche es Nochebuena y mañana...

En España hay un famosísimo anuncio navideño de turrones que dice:

vuelve a casa, vuelve, por Navidad

Es cierto, en estas fechas las familias se reúnen, no importa si días antes o después vuelven a separarse por miles de kilómetros y es por ello que es la mejor y a veces única oportunidad de hacer una fotografía de toda la familia reunida así que ¿por qué estropearla con poses vulgares? ¿no estáis cansados de las típicas fotos familiares o de amigos en las que los fotografiados se alinean frente a una pared como esperando ser ejecutados? Por favor, sed creativos. No es necesario disfrazar a la gente de Reyes Magos o Papa Noel (cosa que estaría genial), basta con situarlos en posiciones anárquicas, casi aleatorias, alrededor del encuadre para conseguir un efecto nuevo y diferente, claramente diferenciador del 99% de fotografías que podáis ver estas fechas.

Adornos navideños

LittleBlackUmbrella Esta noche es Nochebuena y mañana...

El típico Portal de Belén, el Árbol de Navidad, las estrellas, corazones, bolas y serpentinas que cuelgan de ventanas, chimeneas y el propio árbol, nos convertimos en improvisados decoradores de interiores y estamos en la obligación de aprovecharlo para fotografiar más y mejor. Repasa en el álbum familiar las fotografías navideñas de otros años para recordar qué no debes repetir, saca de la mochila el objetivo macro que usas para inmortalizar insectos en el jardín y acércate todo lo que puedas a estos adornos que he citado antes porque sus brillos, reflejos y colores se vuelven mágicos. ¿Y la técnica del marco? úsala para enmarcar el árbol, por ejemplo, con el marco (válgame la redundancia) de una puerta.

Luces

lxrichbirdsf Esta noche es Nochebuena y mañana...

Las luces lo inundad todo, dentro de casa parpadean entre las ramitas sintéticas de nuestro abeto día y noche y fuera de casa las luces con motivos navideños adornan calles y comercios con llamativas formas y colores. No encuentro mejor ocasión para poner en práctica aquella técnica para conseguir un bokeh personalizado, no necesitamos más que un objetivo luminoso y un poco de cartulina negra. Perfecto para adornar nuestras fotografías y darles un toque personal.

Dicho queda, si caéis en la trampa de la monotonía fotográfica no será porque no hemos intentado evitarlo, lo tenéis todo a vuestro favor. Y para todos y todas, os deseo felices fiestas y ¡Feliz Navidad!

Fotos: Zwoing | Jenny-fur-tography | LittleBlackUmbrella | lxrichbirdsf

Fuente: http://altfoto.com/2010/12/esta-noche-es-nochebuena-y-manana

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Grabando video correctamente con tu móvil

Mucha gente tomará registro en video con su teléfono de sus fiestas en éstos días, pero aunque no fuera el caso, siempre vienen bien unos concejos sobre el uso de la grabadora de video del celular, para que el resultado sea de la mejor calidad posible.

Si los periodistas pueden conseguir impresionantes documentos con sus móviles gracias a estos consejos, seguro que también a ti te resultan útiles.

Gracias a lo móviles con cámara la exclusivas están al alcance de cualquiera, y gracias al avance en la tecnología que nos provee de magníficos terminales  la calidad de los resultados cada vez es mayor.Inmediatez, movilidad y calidad. Ahora falta que el hecho noticioso sea relevante, pero por lo pronto te ayudaremos a captar la noticia sin marear al espectador, y de paso igual aprendes a no hacer llorar a tus amigos al enseñarles los vídeos que grabas desde el móvil. ¿Deseas saber más?En el año 2009 en Polonia fue galardonado en los Premios de la Prensa un vídeo anónimo grabado en Irán con un teléfono móvil.

La calidad no desmerecía la información y cada vez es más frecuente que los periodistas se enfrenten a la información sin una cámara de televisión o incluso de vídeo por diversas circunstancias, como puede ser la propia clandestinidad a la que deben someterse para obtener dicha información, como sucedió recientemente en los altercados en El Aaiún.

Las cámaras de los móviles van ofreciendo cada vez mejores prestaciones, pero todo se puede mejorar, y para ello nada como asistir a los consejos que desde Mobile Media se dan a los periodistas que quieran aprovechar estas posibilidades. Para empezar es fundamental contar con un terminal que ya proporcione un punto de partida óptimo. Para seleccionar uno se nos remite a diferentes análisis efectuados por PC Magazine, C-Net o GSM Arena. Aunque hay herramientas de software que permiten mejorar la calidad de la grabación, siempre es recomendable contar con una buena materia prima.

Consejos sobre cómo captar una buena primicia te ofrece hasta la BBC. Incluso los hay específicos para cámaras de vídeo domésticas. Tampoco podemos olvidarnos de capturar un buen audio. Hasta YouTube te enseña a que tus vídeos sean más que decentes.

Pero además de recomendarte que te empapes bien de todos esos tutoriales a los que te remitimos, nos centraremos en un par de aspectos importantes.

La estabilidad es importante, no sólo la emocional o la laboral, la de la cámara. Así que mejor buscar alguna forma de que si tenemos un pulso como para ir a robar panderetas no se note. Siempre hay algo estable cerca para que podamos apoyarnos y si no hay pequeños trucos para conseguir minimizar esas pequeñas vibraciones que arruniarán nuestra grabación. Hay incluso soluciones específicas para convertir un humilde iPhone en algo más semejante a una cámara profesional, al menos en cuanto a agarre se refiere.

En cuanto al audio una opción (aunque no todos los móviles lo permiten) es contar con un micrófono exterior. Y por supuesto al iluminación. No siempre vamos a tener la mágica luz del atardecer para enriquecer con increíbles tonalidades y brillos aquello que queramos captar. Cuanta más luz tengamos mejor, especialmente en el interior. Y si bien en el exterior lo aconsejable es que la fuente de luz (el Sol) esté a nuestra espalda para iluminar a quien queramos grabar, en el interior hay que tener en cuenta que obtendremos un gran resultado si conseguimos no solo la mayor cantidad de luz posible  sino que el sujeto (o el objeto) este rodeado de múltiples fuentes de luz.

Los movimientos de cámara es algo de lo que habría que hablar muy seriamente con Michael Bay, Jerry Bruckheimer y compañía. Y eso en el cine y con cámaras profesionales. Pues imagina los resultados en las neuronas y el nervio óptico del espectador si la cámara es un móvil. Aquí la regla es reducir en la medida de lo posible los movimientos de cámara y si hay que hacer un barrido mejor hacerlo lo más lentamente posible. Eso también es de aplicación para los zooms, mejor prescindir de ellos y dentro de lo posible acercarnos físicamente al objeto de grabación. Dentro de las más elementales normas de la autoconservación, queda fatal entregar el Pulitzer por la cobertura del incendio en una embotelladora de agua a una urna de cenizas con el nombre del periodista.

Y como detalle final, mejor grabar el vídeo siempre en la máxima resolución disponible, que ya habrá tiempo después de bajarla si hay que enviarlo por Internet o subirlo directamente a YouTube. Y ahora salid a por la noticia… y tengan cuidado ahí fuera. ─Antonio Rentero [Mobile Active]

Fuente: http://www.gizmodo.es/2010/12/20/los-trucos-de-los-periodistas-para-grabar-buenos-videos-con-el-movil-veredicto-no-te-garantizamos-el-pulitzer.html

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Felices Fiestas!


 

Que en éstas fiestas seas muy feliz, junto a los seres que realmente valen en tu vida, y que el año entrante, renueve tus fuerzas y esperanzas en la concreción de tus sueños, son los deseos que te envío desde Nouslandia.

Como fotografiar la mesa en las fiestas, según el New York Times

Excelente artículo que sirve incluso, para otras celebraciones xD

Andrew Scrivani for The New York Times

Andrew Scrivani (@Andrew Scrivani) is a freelance photographer who contributes to The New York Times. He writes the blog Making Sunday Sauce.

The holidays are upon us and I know that you will be thinking about bringing your camera to your holiday gatherings. I encourage you to do that but not without a few guidelines to follow for making your environmental table shots special.

First off, people make funny faces when they eat. Mouths agape, eyes squinting or bugging out, tongues wagging, it’s not a pretty sight. If you want your relatives to ever speak to you again, you need to have the ability to capture those table moments just prior to food being consumed.

Your first goal should be to time your shots. Food can be on the table, even gently disturbed or beginning to be served, but you want to avoid the shot that looks like the scene in “A Christmas Story” when the dogs tore through the kitchen and ate the Christmas turkey.

Andrew Scrivani for The New York Times

Secondly, when shooting people it’s best to capture the moments where
they are interacting with food and the people they are dining with — but not actually eating. Gesturing with a fork, serving a loved one, laughing and smiling at the table always make charming images. People chowing down are hard shots to perfect and most of the really good eating shots you see on television or in print ads are staged, scripted and directed very carefully. You want to capture those real, candid moments that still have charm and class.

If you must have an eating shot, I suggest shooting the children. Children eating can be genuinely cute and funny. They are messy and awkward and it retains its appropriateness. Adults eating in freeze frame can just be plain disturbing at times. Years of shooting editorially, in restaurants, made me realize just how hard it can be to find a suitable picture for publication that would not embarrass your subjects.

As always I recommend avoiding flash photography, using high ISO ratings and open apertures to get as much shutter speed as you can and trying to get your subjects to ignore you and your camera. Ultimately beyond the technical, it all comes down to timing.

Andrew Scrivani for The New York Times

I would like to talk about another staple of holiday shooting, the table itself. This time of year it is dressed to the nines in the finest linens, the best china, flatware, candlesticks and dusted-off gravy boats, perfect for its close-up in your family album or even your portfolio.

First I try to get a full table shot in the available light of the room. Often the room is darker in low or even candle light, which means it’s an ideal time to break out the tripod and practice timed exposures.

Timed exposures give you the opportunity to maintain focus and detail. The tripod is an essential tool in the equation. You’ll also need to use a light meter; based on your ISO rating and your desired aperture, your light meter will let you know how long each exposure will need to be in the light that is available. I recommend a bit more depth of field for a long table shot in order to get more of your subject in focus. Experiment with an aperture of 5.6 for starters and work up from there depending upon just how much depth you need.

Apart from the long full table shot (with and without food) you may want to highlight some of the details, when food has been set on the table but not massacred by your guests. By focusing on small sections of the table, certain dishes and elements will help capture the mood. Certain shapes and colors may present themselves as more interesting than others and become the signature shot for that setting.

Andrew Scrivani for The New York Times

The more formal the table, the more variety of color, shape and height with which to play. Take photos with your camera held at table height, both closeup and pulled back, to capture the perspective of the table top rather than as a seated participant. This is an interesting way to show the table in a way most of us don’t see when we are eating the meal.

Finally, take the opportunity to take abstract shots. Not all of your shots need to be straight forward. The decorative nature can make for some interesting and artistic variations in your shots. Be playful and creative in your approach and I think you will enjoy the results.

Have a wonderful and safe holiday season.

Fuentes: http://dinersjournal.blogs.nytimes.com/2010/11/25/food-photography-how-to-shoot-the-holiday-table/ - http://dinersjournal.blogs.nytimes.com/2010/12/21/food-photography-how-to-shoot-the-holiday-table-part-2/

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Haciendo caramelo con el microondas y 3 recetas más

Genial! Y si no llegan a hacer alguna de las recetas para navidad, bien pueden aplicarlas en la mesa dulce de año nuevo… O cuando quieran! xD

I’M not a big candy eater, but around the holidays I find myself longing for a few pieces of chewy Turkish delight. Despite the name and exotic rose-water flavor, it’s among the humblest of confections, made from just cornstarch and sugar. But it takes me back to the first Christmas I can remember, when the grandmother I hadn’t yet met, who was Indian and lived in England, sent me a box. For me it still carries the taste of strangeness and confusion and wonder.

I also don’t make candy very often. But when I do it seems the most magical branch of cooking, one that needs little more than plain white powder to conjure up such different marvels as glassy lollipops, opalescent ribbons, smooth creams, crumbly fudge and rich brown caramel.

Magical or not, candy making can also be tedious and finicky. Many recipes call for a half-hour or more of standing over a hot stove, stirring constantly to prevent the sugar syrup from scorching or boiling over; attending to the pot walls with a wet brush to remove spatter that could turn a smooth candy grainy; watching a thermometer until it reaches just the right temperature, down to the degree.

But candy making can be much simpler, quicker and more fun than all that. Cooks were making candies centuries before the invention of thermometers. And modernity has brought us a household appliance that greatly reduces the tedium of boiling down home-size batches of candy syrup. With your microwave you can make candy with a fraction of the usual time and attention.

There are two basic steps in candy making. First you boil a syrup of sugar, water and other ingredients to evaporate away some of the water and concentrate the sugar. This determines how firm the candy will be when it cools and the sugar forms a solid structure. The more water you leave in the syrup, the more moisture there will be in the candy, and the softer and creamier you can make it.

As the sugar concentration rises, the boiling point does, too, so the temperature of the bubbling syrup indicates the candy’s ultimate texture. Syrups for creamy, fudgy or chewy candies are boiled until they rise to about 240 degrees. Syrups for hard candies like brittles and lollipops need to reach 300 degrees.

The second step is cooling the hot syrup to let it solidify. Depending on the recipe and what happens to the syrup during this stage, the sugar molecules may bond to each other randomly in a single amorphous mass, or they may form millions of individual, tightly organized crystals. If you want a creamy or fudgy texture, you stir the syrup as it cools to prevent the sugar crystals from becoming big and coarse.

Boiling down the syrup on the stove top is tedious for several reasons. Sugar syrups scorch easily, and form bubbles that last long enough to build into a foam and spill over. To prevent both problems, the cook has to stir constantly over moderate burner heat. And because sugar and water molecules hang on to each other tenaciously, the water is slow to escape, and cooking times are long.

The microwave oven is much better suited to the task. Nearly all the microwave energy goes directly into the water molecules, and evenly, from all directions at the same time. It heats the syrup very quickly, and there’s no chance that one part will be hotter than its boiling point and scorch.

If you start the syrup in a bowl large enough to accommodate its overall expansion as it boils, you can leave it to cook down mostly unattended. I scrape the bowl sides and briefly stir every five minutes or so until the syrup is getting close to done, when I check every minute or two to avoid overcooking it. For caramels and other candies that include foam-building milk proteins, you can prevent boiling over by lowering the oven’s power setting once the foam begins to rise.

Of course, even in a microwave you’re dealing with a hot sticky liquid that can scald you instantly. So you need to work carefully. Clear a space next to the microwave oven to set the bowl while you check and stir your syrup, and use a kitchen towel or mitts to handle the bowl.

Microwave-safe glass bowls allow you to check on the syrup at a glance, but they’re heavy and become uncomfortably hot. You can’t see as easily into silicone or metal bowls, but they’re easier to handle because they’re lighter and don’t accumulate as much heat. A metal bowl won’t cause sparking in the oven unless it comes close to other metal surfaces, but it does partly shield the syrup and requires longer cooking times.

The main awkwardness in using the microwave is that you need to open the oven door and remove the bowl to stir and check on the syrup’s doneness. Sometimes you can leave the bowl in the oven and judge by eye. Syrups for brittles and caramels are done when they’ve turned distinctly brown. For candies with creamy or fudgy textures it’s best to check the syrup’s temperature with a thermometer, or to see whether it sets into a soft solid when you scrape some with a spatula on the edge of a cold plate or drop a bit into a bowl of cold water.

If you haven’t made candy before, nut brittle is a good introduction. You can customize it with your favorite nuts or seeds, which toast in the syrup as it cooks. Brittles are meant to be glassy, not creamy or crumbly, so the recipe includes a large dose of corn syrup, whose glucose sugars prevent table-sugar sucrose from forming crystals.

You simply cook the syrup and nuts until they turn golden brown, which happens at about 300 degrees. Then stir in some baking soda, which clouds the syrup with little bubbles that will make the finished candy crunchy rather than hard. Spread the syrup out on a flat surface, let it set, break it into pieces and start nibbling.

Pralines come in two styles, creamy and chewy. New Orleans pralines get their creaminess from tiny sugar crystals embedded in just enough liquid to stick them together. The recipe, therefore, omits crystal-inhibiting corn syrup. You cook the sugar syrup to 240 degrees to get the right proportion of liquid to crystals, then beat the syrup as it cools to keep the crystals small. When you see the syrup cloud and thicken as it fills with crystals, you stop, form the candies and let them set. Made with fresh cream and butter and eaten while they’re still warm, your own pralines will be better than any you can buy.

Turkish delight, lokum in Turkish, is one of the original gummy candies. The chewiness comes from cornstarch. You cook the starch first, then add the sugar and anti-crystallizing corn syrup, bring the mix to a boil, cook for another 10 or 15 minutes, until it’s good and sticky, then pour it out to set without stirring.

Standard Turkish delight is made with rose water and red food coloring, but I love the saffron variant suggested in Peter P. Greweling’s excellent book, “Chocolates and Confections” (Wiley, 2010). These lokum are bright yellow, speckled with vanilla seeds and deep red saffron threads. They are tart and slightly bitter: an adult’s delight in any season.

Related Recipes

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Fred R. Conrad/The New York Times

If you are new to making candy, nut brittle is a good introduction.

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Fred R. Conrad/The New York Times

Turkish delight threaded with saffron.

Fuente: http://www.nytimes.com/2010/12/22/dining/22curious.html?_r=1&ref=style&src=me&pagewanted=all

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Vistiendo a los Celulares

No son una monada? :)

En las fotos, los links a cada página oficial, con más vistas y detalles.

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Fuente: http://www.iphonesavior.com/2010/12/dressing-your-blackberry-in-tiny-clothes-wont-make-it-any-cooler.html