lunes, 15 de noviembre de 2010

Review: Star Wars – The Force Unleashed 2

Ayer terminé de jugar, para mi sorpresa, éste muy buen juego desde lo técnico. Se me hizo cortísimo sinceramente, pero lo recomiendo a todos los fans de la franquicia, ya que a mi parecer, se ha hecho un muy buen trabajo con ella. Tiene 2 finales, uno muy bueno, el otro, me dejó con el corazón en la garganta…

Para los que quieran ver de que se trata, ésta review:

 

Starkiller ha vuelto. Cuando todos lo dábamos por muerto, nuestro joven jedi regresa con una nueva aventura que promete redimirse de los errores de su antecesora… una historia nueva, unos gráficos mejorados y una nueva jugabilidad son las cartas de presentación del nuevo juego de Lucasarts… ¿dará lo que promete?

EL FORZADO REGRESO DE STARKILLER

Soy de los muchos aficionados al universo Star Wars que vieron con recelo la entrega anterior, que la veían como un “sacacuartos”, como un episodio sin sentido en el magnífico mundo de George Lucas… sin embargo, ésta nos dejó un sabor agridulce. Por un lado la jugabilidad era aburrida y repetitiva, el doblaje desastroso y los gráficos, simplemente correctos. Pero no todo fue un desastre y el juego, por lo menos a un servidor, nos deleitó con una historia y un argumento bastante elaborado y lo suficientemente intrigante como para tener a cualquier fan de la saga pegado a la pantalla durante toda la aventura.

Pese a que el anuncio de esta secuela fue una sorpresa para todos (hemos de recordar que supuestamente Starkiller muere en la primera entrega), los primeros trailers y, posteriormente su demo, nos dieron a conocer un juego mucho más pulido, con unos gráficos muy mejorados y una nueva jugabilidad que parecía ir bien encaminada, sin embargo, no es de oro todo lo que reluce, y esta entrega vuelve a dejarnos confusos.

La nueva jugabilidad, que prometía innovar frente a su predecesor, no hace más que defraudar y mostrarnos una monotonía donde, a base de presionar un par de botones y realizar insulsos “quick time events”, superaremos sin dificultad los niveles; los escasos jefes finales (cuatro en total), la poca diversidad de escenarios (hay ocho, donde uno nos sirve a modo de un aburrido y pesado tutorial y otros dos se repiten) y la poca capacidad de evolucionar a nuestro personaje (ahora Starkiller aparece con casi todas sus habilidades desbloqueadas desde el principio ,no haciendo más que aumentar ese sentimiento de monotonía que mencionábamos anteriormente), harán de un juego que prometía mucho otra mediocridad que pasará sin pena ni gloria por esta generación, al igual que la anterior entrega.

CÓMO APROVECHARSE DE UN NOMBRE

Y es que ésta es la pregunta que nos viene a todos a la cabeza cuando llevamos media hora de juego, cómo, al igual que hicieron con la anterior entrega, sus creadores se han aprovechado para engañar a fans y no tan fans, con un producto de calidad mediocre, que nos hace plantearnos si lo único que tiene de bueno es eso, su nombre.

Si la anterior entrega mostraba una historia atrayente e intrigante, este episodio hace todo lo contrario. El objetivo de mostrar un capítulo de la saga en un intervalo tan desconocido del universo de Star Wars fue una gran idea, sin embargo, ya fue explotada en su predecesor y esta entrega nos presenta un argumento que, claramente, pretende ser una “secuela forzada” con el fin de maximizar este nuevo capítulo. Resulta irónico, y a la vez, frustrante, cómo, prometiendo el “oro y el moro” esta entrega es un burdo intento de continuar un argumento en el que no quedaba nada que contar, no nos extrañaría pues, encontrar una tercera entrega con un “Darth Vader” clonado, un hermano gemelo de Yoda o el hijo “bastardo” de Palpatine protagonizándola… parece que la imaginación de Lucasarts se está agotando.

La aventura nos presenta, sin entrar mucho en detalles para no estropear el argumento a los que vayáis a comprar el juego, a un “clon” de Starkiller como protagonista. Resulta que Darth Vader quiere conseguir al “discípulo perfecto” para que le ayude a derrocar a Palpatine y para ello clona a nuestro jedi, que creíamos muerto. Sin embargo la clonación presenta numerosos efectos secundarios, siendo uno de ellos la “transmisión” de memoria de su antecesor. Así, Starkiller recordará todo lo de su anterior “yo” revelándose de nuevo contra Darth Vader. Viejos conocidos como Juno o el general Kota y personajes clásicos de la saga, como Yoda o Boba Fett harán su aparición dotando de algo más de carisma a la aventura.

¿JUGABILIDAD PROPIA O PLAGIO DESCARADO?

Como muchos debieron advertir en la primera entrega y como, lamentablemente estamos observando con demasiada frecuencia en esta generación en muchos otros juegos, la primera entrega era un “God Of War” pero ambientado en el particular universo de George Lucas y con una calidad claramente inferior al título de Santa Mónica Studios.

Como ya dijimos antes, la mayoría de las habilidades estarán disponibles al principio, restándole sensación de progreso y evolución del personaje al título. La incursión de los sables láser duales, pude parecer, a priori, un elemento novedoso pero nada más lejos de la realidad. En el momento en que tomemos el control del protagonista podremos ver con resignación cómo los combos y los movimientos son, en su mayoría, los mismos que en la anterior entrega pero con el hándicap de contar con dos sables.

Respecto a las fases, nos encontramos con ocho niveles bien planteados pero monótonos en su mayoría, siendo el primero un tutorial bastante pobre y repitiéndose dos de ellos en cuanto a localización se refiere, restándole aún más posibilidades al título en este apartado. Los jefes finales no hacen más que empobrecer respecto a la anterior entrega contando solo con cuatro, de los cuales solo uno merece realmente la pena. Una pena, ya que un rico universo como éste podría haber dado más de sí en un apartado como éste.

Sin embargo, debemos reconocer que ciertos niveles mantendrán una calidad bastante alta, ofreciéndonos enemigos por doquier, jefes finales muy elaborados y situaciones que supondrán un verdadero reto. Además dos de estos jefes finales tendrán una complejidad enorme y nos ofrecerán momentos verdaderamente épicos, amén de la pelea final, que hará las delicias de los aficionados. Muchos enemigos supondrán verdaderos quebraderos de cabeza hasta que les cojamos el tranquillo y averigüemos el punto débil de cada uno, sin embargo, pese a las dificultades iniciales, una vez hayamos descubierto como acabar con ellos se antojarán simples y fáciles de eliminar, sin ninguna evolución a lo largo de la aventura.

Por último hablaremos de los “quick time events” que se mantendrán intactos respecto al juego anterior que añadirán algo de espectacularidad para acabar con algunos enemigos, pero sin embargo siguen sin estar del todo trabajados y siguen dando esa sensación de facilidad y poca interactividad a la hora de su realización.

EFECTOS ESPECIALES MARCA DE LA CASA

Entraremos ahora a hablar del apartado visual, siendo éste el más destacable del título. Con unos gráficos renovados y más estilizados, El Poder de la Fuerza 2 cumple, e incluso destaca en la mayoría de las animaciones y diseños ofreciéndonos, para qué negarlo, un apartado gráfico bastante bueno, algo de agradecer en este irregular título, ya que se tratará de uno de los pocos puntos que jugará a su favor.

Los efectos en el entorno, el uso de la fuerza y la destrucción del ambiente seguirán en la magnífica línea del juego anterior, ofreciéndose mucho más pulidos y dando al jugador, gracias al motor Euphoria, la sensación de control y poder de un verdadero jedi. Todo ello sumado a las estupendas GCs que narran el argumento servirá para que, por lo menos, podamos disfrutar del juego en este digno apartado.

WILLIAMS, TE QUEREMOS

Los habituales en el universo de Star Wars ya conocerán uno de los puntos fuertes de toda la saga: su magnífica banda sonora. Elaborada por este genio de la música, todas y cada una de las composiciones desbordan una calidad irreprochable. El juego nos presentará composiciones ya escuchadas en las películas de la saga y otras nuevas variaciones musicales, siempre cuidadas con ese mimo que las caracteriza. Así pues, encontraremos, junto al apartado visual, otro punto a favor de esta aventura.

Muchas veces, al igual, supongo, que otros muchos me he preguntado cómo, siendo el guión (no en esta entrega pero sí en la anterior) bastante acertado, el apartado gráfico muy bueno y la banda sonora impecable Lucasarts no se decantó por realizar un filme sobre este capítulo de la saga. Muchos me discutirán sobre el presupuesto o la “saturación” de la saga, que ya se empezó a palpar con las últimas entregas, sin embargo, viendo los resultados que está dando el videojuego nos cabe una “duda razonable”.

6 HORAS POR 70 EUROS, LA DECISIÓN ES TUYA

Muchos sabemos lo que es comprar un videojuego y, sobre todo, muchos no estamos en la posición de gastar 70 eurazos por cada novedad que salga. Lo imprescindible que se le exige a un juego es que amortice esa gran cantidad que nos gastamos en él y que nos dé una duración, que menos, satisfactoria. Lamentablemente el título que hoy nos ocupa vuelve a pecar en otra de sus características: la duración. Seis horas, a lo sumo y variando según la dificultad, será lo que nos ofrezca este título situándose muy por debajo de la media y dando muy poco de sí.

La historia, muy poco rejugable, por cierto, se verá complementada con un modo arcade que, en los mismos escenarios de la campaña, nos ofrecerá batallas contra numerosos enemigos, retos a superar, puzles y otras variedades, algunas interesantes y otras sumamente aburridas con el fin de conseguir altas puntuaciones e incitarnos a batir nuestros records, alargando algo más la vida del título. Sin embargo esto no consigue hacer lo suficiente y se verá, claramente, como esta opción ha sido implementada con el fin de compensar el breve modo historia. Aún así, se trata de un modo entretenido en un principio (eso sí, algo repetitivo) que, dándole una oportunidad hará más atractivo al título.

Además cuenta con el añadido de, a modo de escenas tipo “motion cómic”, narrarnos algunos acontecimientos de la historia que no quedan claros, dando motivos para intentar superar todos estos mini juegos y conocer más detalles del argumento.

APTO PARA TODOS LOS PÚBLICOS

Pudiéndose considerar un punto a favor o en contra dependiendo del punto de vista, El Poder de la Fuerza 2 se presenta como un juego sin excesiva violencia, adecuándose a casi todos los públicos. El juego, que no contará con sangre ni peleas muy violentas (tampoco pedimos un “Metal Gear Rising”, pero podría ser más realista) podrá ser jugado por niños y no tan niños sin mayores problemas, sin embargo, y este es un punto a considerar, es muy probable que solo los acérrimos fans lo disfruten y sepan valorar (y aún así seguro que muchos lo critican, algo lógico dada la regular calidad del título) ya que a cualquier jugador no aficionado a los juegos de este tipo o a la saga de Lucas, le parecerá un mata-mata sin más y lo peor de todo es que, en muchas ocasiones, por no decir todas, llega a serlo.

Según avancemos en la historia, y de nuevo, sin entrar mucho en detalles, se desbloquearán habilidades del sable láser que nos permitirán desmembrar a los enemigos (sin sangre, por supuesto; recordemos que los sables laser cauterizan las heridas al cortar) que irán añadiendo algo más de variedad al título. Algunos combos harán rodar más de una cabeza de algún pobre soldado imperial y serán bastante realistas.

CONCLUSIONES


Star Wars presenta su segunda aventura en esta generación (amén del lamentable “Clone Wars”) con muchos altibajos. A un apartado técnico y una banda sonora muy bien cuidados, se le suma una jugabilidad insulsa y una duración limitada, que hacen que el título pierda enteros. El argumento, que solo sabrás perdonar si disfrutaste la anterior entrega, se concibe como un guión forzado y poco llamativo, que no introduce cosas excesivamente interesantes en este peculiar universo.

Siendo un gran fan de la saga y habiendo jugado a la anterior entrega posiblemente sabrás apreciar las virtudes de esta aventura, si por el contrario eres nuevo en esta trama o no disfrutas de este tipo de juegos es muy posible que te defraude completamente.

En resumen, una aventura que prometía mucho y da poco, pero que sin embargo te hará pasar un rato agradable si sabes ver más allá de sus fallos. Todos esperábamos mucho más de esta entrega que de su predecesora y en muchos aspectos parece que Lucasarts solo ha elaborado el juego aprovechando el tirón de la licencia. Un juego que, seguramente, pasará desapercibido entre los grandes lanzamientos que se avecinan, incapaz de competir con sus limitadas características en el mercado actual.

LO MEJOR

- Banda sonora de lujo.
- Apartado gráfico más que notable.
- Te sentirás como un verdadero jedi.

LO PEOR

- Historia poco elaborada.
- Duración escasa.
- Muy monótono en algunas ocasiones.
- Pocos “final bosses” y abuso de “quick time events”.
- Solo gustará de verdad a los fans.

 

Fuente: http://www.juegosdb.com/juegos/playstation3/videojuegos/analisis-de-star-wars-el-poder-de-la-fuerza-2-pc-ps3-xbox-360.html

Tasando nuestras fotografías

Hace algunos meses surgió el tema en Google Buzz, y recuerdo que entre varios fotógrafos y yo que soy aficionado, intentamos desde varios puntos de vista acercarnos a la respuesta que puntualmente había hecho Diego Requejo. Para él por su inspiración, y para los fotógrafos, éste artículo que quizá les sirva de guía para cuando tengan la venturosa oportunidad de vivir de sus trabajos fotográficos :)

Pricing Your Photography

By Scott Bourne
When photographers turn pro, they face an important issue: How to price their products and services. Unfortunately, photographers are at the low end of the pay scale because they usually don't apply standard marketing and business strategy when pricing their work.
The goal of this article is to give you advice that will let you earn what you are worth and at the same time, elevate the price positioning of the entire industry.

START AT THE BEGININNG - KNOW WHAT YOU ARE SELLING
Are we selling square inches of paper? For some reason, the first thing that enters a photographer's mind when pricing is print size. This has cost more photographers money than you can imagine. The most important thing to know here is to build value in your product. You do that by considering ALL the factors that go into making a salable image.
So what are we selling? How about that creative eye? Anyone can buy a camera but can they see through it the way you do? Are the hours you spent training for this moment worth something? Your mechanic, doctor and lawyer all get paid for their time, shouldn't you? Then there is your present technical ability. The casual amateur may not be able to get the most out of the same equipment as the everyday pro. And speaking of equipment, you need to consider the value of all those gadgets you have laying around the studio. When you price, charge for your logistical skills, intelligence, time and your ability to translate your client's desires into a visual statement.
You should consider standard usage and copyright in the price as well as basic business economics. And here is one of the first places that photographers stumble. They aren't honest with themselves about the cost of doing business.
In order to price something, you must know what it cost to make. Here are some things to look at:

Pricing Economics
1) Overhead
2) Profit
3) Market Type

Calculating overhead requires you to consider all the costs that are associated with being a professional photographer. That means:
1) Equipment depreciation
2) Insurance
3) Rent
4) Licenses
5) Legal Fees
6) Accounting Fees
7) Payroll Fees
8) Salaries
9) Taxes
10) Utilities
11) Production
12) Repairs
13) Printing
14) Postage
15) Office Supplies
16) Subscriptions
17) Dues
18) Advertising/Marketing
19) Transportation/Shipping
20) Travel
21) Misc.

Calculating profit is a bit easier. You consider your cost of doing business by allowing for a percentage of your overhead to be applied to the cost of each job. From there you add mark up. This can be based on any number you want but a good starting point is to double the cost of your product.
Now you also need to adjust this figure based on market type. Is the image being used in a small or large market? Will thousands of people or just a few see it? What is the value to the client? What will the client do with your image? What choice besides you does the client have? Are there 50 photographers in town or only three? All of these factors go into calculating a price.

STRATEGY
Now that you know what you have, what you are selling and what it costs you to make it, you need to devise a pricing strategy. This can be as simple as jotting down some basic facts. 1) What is your overhead? 2) What is your marketing strategy? 3) What is the competition charging? 4) How much income do you need to survive?
If you have a real business plan, you will have answered most if not all of these questions. If you don't have a business plan, now would be a great time to write one. It doesn't have to be fancy but you need to be able to articulate your goals or you won't be able to measure success.

EDUCATE THE CLIENT
After you have decided on a strategy, you need to start educating your clients about your business. Most people have no idea what it costs to run a business, let alone a photo business. Share that with your clients. If you run a portrait studio, make sure they understand the differences between what you do and what the chain studios do. If you are selling fine art nature prints, discuss your education and training, the cost of dues to professional organizations, etc. When dealing with art directors, let them know when you have purchased new cameras or computers that feature advanced technology. Once the client can see a nexus between value and price, the higher rates become less of a stumbling block.
You can embark on this education process in a number of ways. Issue press releases that tout your equipment acquisitions, attendance at seminars and new employees. Bring these things up in casual conversation when selling. Publish a studio newsletter. Conduct your business in a manner that exudes professionalism.

CONCLUSION
There is one last but very important step that you must take to profitably price your photography. Ask established photographers how they bid jobs. Smart photographers who have made a good living at photography will gladly help beginners with this information. They realize that if you are new, you might undercharge, thereby bringing prices down industry-wide. Ask for help. You're likely to get it.
Article Copyright 2005, Scott Bourne - Photofocus Magazine


ABOUT THE AUTHOR
Scott Bourne is the author of "88 Secrets to Selling & Publishing Your Photography" and "88 Secrets to Photoshop for Photographers." Both are available from Olympic Mountain School Press, http://www.mountainschoolpress.com His work has also appeared in books, magazines, galleries, calendars, on greeting cards, web sites and on posters.
Scott is a professional photographer, author, teacher and pioneer in the digital imaging field. His career started in the early 70s as a stringer covering motor sports for Associated Press in Indiana. Since then, he has shot commercial, portrait, wedding, magazine and fine art assignments. His new passion is wildlife photography.
Scott regularly lectures on a variety of photo and media-related subjects. He's appeared on national television and radio programs and has written columns for several national magazines. He is the publisher of Photofocus.com, an online magazine for serious photographers and also serves as the executive director of the Olympic Mountain School of Photography in Gig Harbor, WA.

Fuente: http://betterdigitalphotography.blogspot.com/2005/05/pricing-your-photography.html

AMD Revela sus roadmaps para los próximos 2 años

By Emil Protalinski,

AMD has revealed its plans for the next couple of years, including its offerings for servers, desktops, and laptops. The news comes soon after the company previewed its Brazos platform and its first Fusion APUs.

The company made the following updates to its 2012 roadmap, as always using codenames for its future products:

  • Codename Krishna: two-core 28nm APUs based on the next-generation sub-one watt Bobcat CPU cores and a DirectX 11-capable GPU, designed for tablets, notebooks, HD netbooks, and desktops
  • Codename Wichita: four-core 28nm APUs based on the next-generation sub-one watt Bobcat CPU cores and a DirectX 11-capable GPU, designed for tablets, notebooks, HD netbooks, and desktops
  • Codename Trinity: a 32nm APU based on AMD's next-generation Bulldozer CPU cores and a DirectX 11-capable GPU, designed for mainstream and high-performance desktops and notebooks
  • Codename Komodo: a 32nm CPU featuring up to 10 AMD Bulldozer CPU cores designed for high-performance and enthusiast desktops
  • Codename Terramar: a 32nm server CPU based on AMD's Bulldozer CPU core targeted for the enterprise mainstream market that will scale up to 20 cores
  • Codename Sepang: a 32nm server CPU based on AMD's Bulldozer CPU core targeted for the cost-optimized, energy efficient market that will scale up to 10 cores

AMD promised more details as the company gets closer to the launch of these products, but right now it's ready to give a high-level view of its CPU and APU pipeline. That being said, AMD Fusion is arriving early next year in mainstream and ultrathin notebooks and netbooks, as well as AIO and small form factor desktops. In other words, if you think 2012 is too long of a wait, especially given that there will likely be delays, start saving for next year's shipping products.

"AMD's business model has consistently delivered operating profits this year, while the strength of our platform offerings drove continued expansion of our customer base," Dirk Meyer, AMD president and CEO, said in a statement. "The industry is at an inflection point, with users demanding technology that is more immersive and interactive. With our upcoming AMD Fusion APUs combining our DirectX 11-capable graphics processors and next-generation microprocessors on a single chip, we are poised to lead the industry's next computing era with richer, more vivid digital experiences."

Fuente: http://www.techspot.com/news/41076-amd-unveils-20112012-roadmap-for-servers-desktops-laptops.html

2x1: Carpas autoportantes

Extrañas más que prácticas forma de llevar la carpa para un raid al aire libre!

Japan Took the Humble Poncho and Turned it Into a Wearable Tent

Japan Took the Humble Poncho and Turned it Into a Wearable Tent

The mind boggles as to the situations a wearable tent could be needed. If you suddenly became homeless? Went to a rave suspiciously lacking in mud? Needed both a costume and shelter for a Halloween party? [News4Vip via LikeCool]

 

Jacket + Tent + Sleeping Bag = JakPak

Why carry a jack, tent and sleeping bag on your back when all these items can fold into one, wearble 3lb bundle?

The JakPak is a three seasons tent built into a sleeping bag built into a jacket. Constructed of breathable but waterproof urethane coated ripstop nylon/polyester fabric, through the miracles of velcro-secured chambers, the jacket portion of the JakPak can unfurl to the body bag you see in the lead shot—complete with no see um netting and armpit ventilation!

The JakPak will be available this March for $250 and seeks to eliminate homelessness as we know it.

[JakPak]

Send an email to Mark Wilson, the author of this post, at mark@gizmodo.com.

Fuentes: http://gizmodo.com/5685193/japan-took-the-humble-poncho-and-turned-it-into-a-wearable-tent - http://gizmodo.com/5454896/jacket-%252B-tent-%252B-sleeping-bag--jakpak

“The Dark Knight Rises” podría rodarse entera en IMAX

Tal como se viene especulando desde hace un tiempo, más información sobre el posible formato sobre la tercer entrega de la ultima saga de Batman, para la cual, si bien se barajan algunos nombres, aún no hay una actriz definitiva para la protagonista femenina…

nolan rodando en imax The Dark Knight Rises podría rodarse entera en IMAX

Por Alberto Santaella

Es la película del momento y aún ni siquiera ha empezado a rodarse. Pero raro es el día que no salen a la luz nuevos rumores sobre lo próximo de Christopher Nolan. El último, más allá de los rumores de casting, es sobre el modo en que Nolan va a rodar la cinta.

Nolan ya comentó que “The Dark Knight Rises” no sería una película 3D, y millones de fans del personaje y amantes del séptimo arte respiraron tranquilos. Pero también anunció que querían hacer algo técnicamente innovador. Ese algo podría ser el formato de grabación, ya que según los rumores, Nolan pretende rodar toda la película en IMAX.

Para los despistados diré que IMAX es el formato de película más grande de la historia del cine, diez veces más grande que el tradicional de 35mm. Esto se traduce en la posibilidad de proyectar en pantallas más grandes con una resolución muy superior.

Nolan ya rodó partes de “The Dark Knight” con este formato, concretamente la introducción del atraco al banco y la persecución a bordo del Bat-pod. No obstante, las cámaras IMAX son, hoy por hoy, bastante pesadas para un rodaje convencional, y si a esto sumamos lo altamente ruidosas que son, la grabación en éste formato queda casi exclusivamentedestinada a documentales. De hecho, la gran mayoría de las películas de ficción estrenadas en salas IMAX sonconversiones, por lo que de rodar Nolan en IMAX sí que podría, efectivamente, hacer algo técnicamente nunca visto.

Al parecer IMAX está preparando una nueva cámara mucho más ligera y silenciosa, por lo que si la tienen lista a tiempo, Nolan podría ser el primero en usarla y rodar su película completamente en éste formato. De confirmarse el rumor, el look de la cinta podría ser totalmente espectacular, y al fin podríamos ver en una pantalla IMAX una película pensada 100% para ese formato más allá de conversiones (mejor o peor realizadas) y documentales preciosos, pero a veces, aburridísimos. Ojalá sea así.

Vía: GeekTyrant Foto: The Movie Mash

Fuente: http://extracine.com/2010/11/the-dark-knight-rises-podria-rodarse-entera-en-imax

Usando AppBrain para instalar y administrar las aplicaciones en tu Android

Muy interesante! Ya le daremos una probadita en su momento…

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android Apps

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android Apps

With the next Android release, Google could get around to fixing its app Market's weaknesses—and maybe you'll get that update this year. In the meantime, AppBrain does a spectacular job of making apps easier to search, install, share, and manage.

Why bother with a third-party app manager? Because AppBrain primarily provides a better three-step app experience—Search, Install, Update—for Android apps than the default Market, especially on phones that aren't caught up to the Android 2.2 experience. In a nutshell:

Search, sort, and install/uninstall apps in your full browser instead of, or at least in addition to, your tiny screen.

Click a link, install an app. The wait time is usually 2 seconds or less, from AppBrain.com to your phone showing the "Starting download" notification.

Batch your installs, uninstalls, and updates, even if you don't have Android 2.2 yet.

Other goodies, like public app list sharing (if you want that), remote wallpaper setting and storage (seriously!), and halfway decent recommendations, based on other Android/AppBrain users with similar app tastes.

The Current Market Experience

There are four main ways an Android user that isn't hooked into AppBrain can get an app right now:

  • Search, scroll, and tap the app that comes up in their Market on the phone.
  • Click a direct Market link from the web site of an app provider.
  • Scan a QR code from a computer monitor or printed product to install.
  • Give out your phone number to get an SMS message linking to a Market download or direct download of the APK (installer) file.

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android AppsIf you've pecked around in the Market, you know there can be a lot of misleading entries there. Some categories—notepads, calendars, widgets of all kinds—are just crowded with enthusiastic developers. Others are sad attempts at coattail-riding. When you do find the app you want, the Market mostly provides some developer-provided details and a big Install button. You can browse around the Market for the top paid and free apps and games, but it's a pretty narrow space to try and roam around in.

If you're running Android 2.2, you can update all your applications at once from the Downloads tab in the Market. There's no equivalent action for installing or removing multiple apps. There's also no means of sharing apps with your friends, other than just telling them to look it up on their own Market. And while Google does back up a list of your installed apps on their servers, so you can theoretically wipe your phone and start over at any time, I've found it pretty inconsistent on both my own phone, and a friend's I helped wipe clean.  

Enter AppBrain

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android AppsHead over to AppBrain.com and get an account. You can simply use the same Google credentials you synced your Android phone to as your authorization.

Download the AppBrain App Market, either from the Market or using the QR code at left (with an app like Barcode Scanner). This might be the last time you have to fiddle with the Market for a bit. After it's installed, launch it. You'll see something like the screen below.

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android Apps

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android AppsHit the "Manage & Sync" option. Give it a few seconds to run through your phone and compile your apps. You'll then be prompted to enter the same Google credentials you entered on the site. Once that's done, you're synced up. Now to add the not-so-secret sauce: Fast Web Install. Search and install it from the Market, or use the QR code at left.

Open Fast Web Installer, and click the single button to authorize it. If you already have AppBrain installed on your phone, it should be just a few seconds, then you're good to go. Now you've got a near-instant installation experience on your phone. You may need to re-authorize Fast Web Install from time to time, or occasionally if you restart your phone, but otherwise, you're almost always synced to AppBrain.

Searching and Browsing AppBrain

As you might imagine, searching out the 100,000+ Android apps on a full desktop/laptop browser is a lot less cramped than on the single-column Android Market. But with AppBrain and Fast Web Install, everything about the experience is better.

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android AppsAppBrain has caught on among some of the more involved Android users, and it shows. The listings of "Hot" apps, recent or all-time, shows an awareness of good new stuff, useful tools, and clever games. There's the occasional oddity, to be sure, but it's a nice semi-curated batch. If you need to find something, AppBrain's search is fast, comprehensive, and fairly up to the minute. There's a filter you can turn on to eliminate what AppBrain considers spam apps—mostly, the "me-too" apps that duplicate functions, and the obvious wallpaper/ringtone cruft. It's a little more selective than the Market, too—searching for "Simplenote sync" on AppBrain gave me the two solid choices, and not an app that's just a simple notepad that named itself "simplenote." (Results pictured toward top of post)

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android AppsWhen you click on an app you're interested in, you get all kinds of detail and helpful side data on it. You'll see links to blogs, news sites, and forums where the app has been discussed, a link to the developer's official page, a list of the permissions the app will ask for (which is, you know, kind of a good thing), and a "QR/MORE" that provides an instant QR code to pass along, and links for embedding or sharing.

Best of all, of course, is if you've installed AppBrain and Fast Web Install, you hit the Install button in the upper-left corner, and the app beams in near-instant fashion to your phone and installs, without your having to press a single button on your phone. Here's what it looks like, in (official) video form:

Manage Your Apps and Wallpaper

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android AppsFrom your AppBrain account on the site, you can manage your main list of apps you actually have installed, but also maintain other lists—whether for keeping track of apps you might want later, or to keep public for recommendations. If you decide to go on an app-cleaning purge, you can check off multiple apps and uninstall them. They won't actually uninstall right away, but when you launch the AppBrain app on your phone and sync it, you can then uninstall apps in semi-automated, one-after-the-other fashion.

Why You Should Use AppBrain to Install and Manage Your Android AppsWhen you're signed into AppBrain, you'll also notice links on the right side of the "My Apps" section for setting and browsing wallpaper. The "set" is for folks who simply want to upload or point to a link for wallpaper. Browsing harnesses the same kind of group selection of wallpapers. A lot of them will be Android-focused and fairly nerdy, but you'll find the occasional stylish gem, too.


Send an email to Kevin Purdy, the author of this post, at kevin@lifehacker.com.

Fuente: http://lifehacker.com/5686385/why-you-should-use-appbrain-to-install-and-manage-your-android-apps